سایت شرکتی یا فروشگاهی؟
معمولا کارفرمایان به هنگام سفارش طراحی سایت ، هنوز در مورد بسیاری از بخش هایی که در نظر دارند از آن ها در سایتشان بهره بگیرند مردد هستند و تصمیم قطعی ندارند. اما این اصلا مشکل بزرگی نیست چرا که شما می توانید با بهره گیری از چک لیستی که توسط طراح ساییتان در اختیار شما قرار می گیرد این موارد را انتخاب و یا اضافه نمایید.
اما آنچه که گاها در بین کارفرمایان گرامی دیده می شود و موجب تعجب است ، این نکته است که این دست از مدیران کسب و کار هنوز تصمیم خود را جهت ارائه خدمات به صورت اینترنتی و یا تنها معرفی خدمات و یا کالاهایشان در فضای نت نگرفته اند ، لذا در این بخش سعی داریم با معرفی مختصری از تفاوت های سایت های شرکتی و سایت های فروشگاهی این دست از مدیران را تا جایی ممکن راهنمایی نماییم.
عموما سایت های شرکتی فارغ از نوع کسب و کار به سایت هایی گفته می شود که تنها جهت معرفی خدمات و محصولات طراحی شده اند و هدف از راه اندازی آن ها فروش اینترنتی نیست و تنها واسطه ای بین فضای مجازی و فروش های کلاسیک هستند و بیشتر در جذب مشتری کاربرد دارند.
اما سایت های فروشگاهی به آن دسته از وبسایت هایی اطلاق می شود که که علاوه بر معرفی خدمات و محصولات در راستای فروش اینترنتی و یا ارائه خدمات آنلاین از آن ها استفاده می شود و کارفرما قصد دارد علاوه بر فروش کلاسیک و حضوری و یا بدون در نظر گرفتن این سبک از فروش از طریق فضای مجازی نیز محصولات و یا خدماتش را بفروش برساند